Lehrstuhl für Maschinenelemente, Getriebe und Tribologie

Dipl.-Ing. Christof Bohnert

Raum:42-371
Telefon:+49 (0) 631 / 205 - 3717
eMail:christof.bohnert(at)mv.uni-kl.de

 

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Arbeitsgebiete

  • Fachgruppe: Dichtungstechnik

Zur Person

  • Seit August 2022: Universität Kaiserslautern, Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Maschinenelemente, Getriebe und Tribologie
  • 2011 – 2022: Schaeffler Technologies AG & Co. KG, F&E für Wälzlager in den Abteilungen „Bearing Fundamentals“ und „Digital Tools and Services“
  • 2007 – 2011: Thomson Neff GmbH, Entwicklung von Kugelgewindetrieben
  • 1999 – 2006: Universität Stuttgart, Studium der Luft- und Raumfahrttechnik

 

Veröffentlichungen:

  • Holweger W., Schwedt A., Rumpf V., Mayer J., Bohnert C., Wranik J., Spille J., Wang L.; A Study on Early Stages of White Etching Crack Formation under Full Lubrication Conditions, Lubricants, 2022; 10(2):24
  • Lorenzo Maccioni, Valery G. Chernoray, Christof Bohnert, Franco Concli; Particle Image Velocimetry measurements inside a tapered roller bearing with an outer ring made of sapphire: Design and operation of an innovative test rig, Tribology International, Volume 165, 2022
  • Lorenzo Maccioni, Valery G. Chernoray, Marco N. Mastrone, Christof Bohnert, Franco Concli; Study of the impact of aeration on the lubricant behavior in a tapered roller bearing: Innovative numerical modelling and validation via particle image velocimetry, Tribology International, Volume 165, 2022
  • Dimitrios Mathas, Walter Holweger, Marcus Wolf, Christof Bohnert, Vasilios Bakolas, Joanna Procelewska, Ling Wang, Scott Bair & Chris-Kriton Skylaris; Evaluation of methods for viscosity simulations of lubricants at different temperatures and pressures: a case study on PAO-2, Tribology Transactions, Volume 64, Issue 6; 2021
  • Concli, F., Schäfer, C. T., Bohnert, C.; Innovative Meshing Strategies for Bearing Lubrication Simulations; Lubricants, 8, 46; 2020
  • Wirsching, S., Bohnert, C., Tremmel, S., Wartzack, S.; Method for calculating the contact between roller end face and ring rib of roller bearings in multi-body simulations; 74th Annual Meeting and Exhibition of the Society of Tribologists and Lubrication Engineers, STLE; 2019
  • Koch, O., Bohnert, C., Marneth, B., Rödel, P.; How can the simulation of rolling bearing friction support increased energy efficiency of transmissions?; Proceedings of the International Conference on Power Transmissions; 2016
  • Koch, O., Bohnert, C. et al.; Prediction of Rolling Bearing Friction – a valid method even for large size bearings?!, International Symposium on bearing Research Frontiers, Chongqing, China, 2015
  • Binderszewsky, J.; Lösche, T.; Wehner, H.; Marneth, B.; Masuch, H.; Bohnert, C.; Abgleich von Versuchs- und Berechnungsergebnissen für Rotorhauptlager in Windenergieanlagen; DMK, Dresdner Maschinenelemente Kolloquium; 2015
  • Koch, O., Binderszewsky, J., Bohnert, C., Hahn, B., Witt, D.; Betriebssichere Wälzlagerauslegung für dynamische Betriebsbedingungen; DMK, Dresdner Maschinenelemente Kolloquium; 205-213; 2013
  • Koch, O., Binderszewsky, J., Bohnert, C., Hahn, B., Witt, D.; Dynamische Wälzlagersimulation – Einsatz als virtueller Prüfstand, 15. Antriebstechnisches Kolloquium ATK; 2013
  • Binderszewsky, J., Hahn, B., Koch, O., Kruhöffer, W., Bohnert, C.; Betriebsfeste Auslegung von Wälzlagerkäfigen, 40. Tagung des DVM-Arbeitskreises Betriebsfestigkeit, DVM-Bericht 140, 2013
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